LAST NED APPEN!

Postet av Turorientering den 18. Jul 2023

Har du ikke lastet ned appen enda, da er det på tide å prøve det denne  sommeren! Mange nye og forbedret funksjoner og enklere i bruk.

Nå kan du skanne postens QR-kode superenkelt med turo-appen på mobilen, finne turer i nærheten og i nærmiljøet og se alle gratisposter. ja, kanskje det er en post i nærheten du kan ta! Fantastisk deilig trim også!
Kom i gang og God tur!


61 Kommentarer

Kommentarer

  • Vigdis Vestreng

    Papirkart i stort format. Det er greit at vi kan besøke og registere poster via app. Når vi kjøper kartmappe(r) i relativt dyre dommer, foreslår jeg at Nydalen går vekk fra tildels uleselige A4 kart som starter midt i terrenget i feks 1:12500 og går tilbake til de flotte store kartene i 1:10000.

    11 oktober 2022
  • HILDE ABELVIK

    Skulle gjerne hatt koden til 59, i og med at lappen var borte. Jeg har vært der, altså...:)

    30 september 2022
  • Morten Grøtan

    Mistet et par klipp i dag ifm. at appen har problemer med manglende dekning og håndtering av ny dekning. Den sa flere ganger at det manglet dekning og at data ville bli lagret lokalt i mellomtiden. Ved neste anledning med dekning kræsjet appen, men ved restart (samt ny innlogging) klarte den å laste opp de lokalt lagrede klippene. Dette gjentok seg et par ganger, før den siste gang tydeligvis ikke klarte det. Har tatt skjermdump av en typisk feilmelding, hvis en utvikler er interessert i den. Men den sier bare "Intern feil Http failure response for https://rest.bloc.net/api/orien...[minid]:0 Unknown Error"

    16 juli 2022
  • Å M N

    Opplever at det digitale kartet ikke stemmer med papirutgavene. Mangler flere poster, og feil nummer på flere av postene som ligger inne i de digitalekartene, samt har opplevd at post ligger på annet sted enn i papirutgave. Gjelder flere kart (innlande) Ellers finfin måte å få trommet både kropp og topp på👍��😃🧭

    03 juli 2022
  • Bente Holskog

    Hei. Skal ikke app og turorientering synkroniseres når du registrerer poster på en av dem? Jeg tror jeg har to brukere på turorientering.no som kanskje har noe å si? Når jeg trykker på Finn arrangør skjer det ingenting. Mulig siden ikke er helt oppe å gå enda.

    28 juni 2022
  • Jorgen Martensson

    @Kari Bjella Unneberg Du bruker appen turorientering (ny) og trykker på ring med +-tegn lengst nede til høyre; Registrere

    27 mai 2022
  • Kari Bjella Unneberg

    Det står "last ned appen" inni appen. Det skjønner jeg ingenting av. Hvilken app er det jeg kan bruke for å registrere poster?

    26 mai 2022
  • Eva Margrethe Gombos Vangsnes

    Hei. Jeg ser at et par stykker har klippet 121 poster. Det siste klippet gir 5 poeng. Hvor er denne posten?

    11 mai 2022
  • Jörgen Mårtensson

    @Arnfinn Lund; Du finner "Din statistikk 2022" i portalen turorientering.no om du logger inn og går til "Min side". Det er dessverre ikke på appen ennå men det er tenkt at det skal komme der også.

    08 mai 2022
  • Jörgen Mårtensson

    @Marit Grønli Aass Du kan høre med arrangøren om dere kan få en ekstra konvoluttkode da alle må ha en egen konvoluttkode for å få tilgang til kartpakken. Noen klubber selger ekstra konvoluttkode for en rimelig pris, litt som arrangører tidligere solgte ekstra klippekort. Din mann kan uansett registrere poster uten å ha lastet ned kart og noen tar ekstra utskrift av kart i papir så at alle i familien har et kart å gå med.

    08 mai 2022
  • Joakim Lund Rangel

    @John Arild Sukkestad Ta kontakt med arrangøren om konvoluttkode som ikke virker/allerede er innløst.

    08 mai 2022
  • John Arild Sukkestad

    Har kjøpt konvolutt i dag, men får at konvoluttkode allerede er innløst...

    07 mai 2022
  • Arnfinn Lund

    Det er greit at poeng synes på norgesrankingen, men hvor kan man se egne totale poeng

    07 mai 2022
  • Marit Grønli Aass

    Kan flere familemedlemmer benytte samme kartkode? Jeg har invitert min mann, men han får ikke opp kartene - han må betale for de.

    07 mai 2022
  • Joan Løvaas

    Har Askeladden turirientering bl.a. , men ser ikke at jeg er på listen over registrerte poster. Har tatt alle postene som er lagt ut 1.5 og noen i Vardåsen.

    06 mai 2022
  • Lillian Dahlseng

    Når oppdateres lista over hvor mange poster man har tatt??

    03 mai 2022
  • Bent sandli

    Har ikke Sturla konvoluttkode?

    02 mai 2022
  • Espen Skrimstad

    Fet O-lag har konvolutt koder. De første posene som lå ute for salg manglet koden, dette er nå rettet. Mangler du kode ta kontakt med meg helst på sms 9340 3316.

    01 mai 2022
  • Helge S

    Ser at postene på Mapant kartet ikke nødvendigvis matcher postene på O-Kart kartet. Postene flyttet seg også ved zoom.

    01 mai 2022
  • Helge S

    Fruen prøver å registrere seg på sin iPhone. Helt umulig. Får følgende feil: "Intern feil. Could not give ownership to this profile. Reason: Mobile does not match profile mobile". Prøvd ny profil og re-installasjon. Ingenting funker.

    01 mai 2022
  • Harald Olsen

    Postene 340 og 346 på møvig er forsvunnet.

    30 april 2022
  • Øyvind Gullikstad

    Har ikke Fet OL konvoluttkode? Finner den ikke.

    30 april 2022
  • Per Helgesen

    Har brukt denne appen på postene til HIL Haugesund. Men er ikke imponert av kvaliteten på registreringen i appen. Har opplevd å se at poster jeg trodde var klippet, likevel ikke ble registrert. Men heldigvis skriver jeg også ned kodene, slik at jeg kunne legge de inn manuelt. Vet ikke om det er dårlig mobildekning som er årsaken eller en feil i appen? Men dette bør være fikset til neste år.

    29 april 2022
  • Jorgen Martensson

    @Silje Hjellnes; Man endrer profil detaljene sine fra Min side > Valg > Endre profil

    28 april 2022
  • Jorgen Martensson

    @Anders Aarø; Hvilken type feilmelding får du? Prøver du registrere gjennom å lese av QR-kode eller gjennom å skrive inn bokstav/siffer-kode? Poengsum for hver arrangør finner du i toppliste hos arrangøren.

    28 april 2022
  • Anders Aarø

    Jeg deltar både i Askeladden og Flaggspretten og ha registrert konveluttkoden jeg har fått på meg og min kone som familiemedlem. Når jeg prøver å registrere kontrollkoden på posten får jeg feilmelding. Hva gjør jeg galt? Registrering basert på bilde og kode når jeg kommer hjem går OK. Hvordan får jeg fram poengsum for den enkelte arrangør?

    27 april 2022
  • Silje Hjellnes

    Er det mulig å registrere navneendring og ny mailadresse?

    27 april 2022
  • Turorientering

    Mange spør om konvoluttkoder. De fleste arrangører legger med en konvoluttkode men noen legger med flere eller gir ut flere dersom du som ønsker flere for din familie spør den lokale arrangøren. Noen arrangør selger ekstra konvoluttkode for en lav sum, omtrent som man tidligere solgt ekstra klippekort. Familiemedlem kan registrere poster uten å ha kart nedlastet men for å få lastet ned kart trenger hver familiemedlem egen konvoluttkode. Dersom noen ikke får registrert en post manuelt kan det bero på at man lest en bokstav O som sifre 0. Sjekk gjerne direkte med arrangøren dersom du er usikker. Det kan ta en stund innen poengsum på nettsiden er riktig da oppdateringer skjer med cirka 30 minutters mellomrom

    26 april 2022
  • Atle Haugland

    Er det flere som opplever at man har forskjellig poengsum og plassering på nettsiden og i appen?

    26 april 2022
  • Ellen Hagelsteen

    Får ikke registrert postene"manuelt". Beuker funksjonen registrer, men får svar om at koden ikke eksisterer. Registrering av konvoluttkode er utført først. Gjelder Kart Sørmarka, Stavanger o-klubb.

    25 april 2022
  • Michelle Skavhaug

    Prøver å spørre her istede for inne på selve turen. Jeg har tatt "Byhaugen" og finner 5/6 poster, post nr. 38 "grunn søkk" klarer jeg ikke å oppspore. Er det bare jeg som er elendig på å lete eller kan den ha forsvunnet?

    24 april 2022
  • Erik Hodne

    Hvordan får jeg KOK sin konvoluttkode?

    24 april 2022
  • Tone Vestersjø

    Kristin Heiberg, du finner oversikten over postene som du har tatt inne på hvert kart dersom du bruker mobil app. Trykk på fortsett tur, så kommer postene som du har tatt på denne turen opp.

    23 april 2022
  • Kristin Heiberg

    Før hadde man en fin oversikt over poster man hadde klippet og de man ikke hadde klippet. Hvor finner man den oversikten nå?

    23 april 2022
  • Magne Haukelidsæter

    Legger inn koden fra kart mappa får beskjed at den ikke eksisterer. Koden jeg bruker står bak på konvolutten. Hva er galt?

    22 april 2022
  • Kari Elise Moxnes

    Samma her, ikke mulig å registrere seg når en i familien allerede er reg. Det er skikkelig irriterende

    21 april 2022
  • Åse Fulke

    Jeg får ikke til QR registreing får beskjed om at jeg ikke har ilgang til appen. Tar bilder i stedet.

    20 april 2022
  • Vidar Skagestad Evensen

    Hvis dere går turer med dårlig dekning anbefaler jeg å gjøre som oss. Ta med en liten notisblokk og notér post og koder som dere da kan legge inn etter endt tur 🚶‍♂️

    20 april 2022
  • Vidar Skagestad Evensen

    Jeg har snakket med KOK og det er slik at bare en har tilgang til det digitale kartet selv om man legger inn flere medlemmer.

    20 april 2022
  • Therese Albrigtsen

    Ser flere spør hvordan familiemedlemmer kan få tilgang til kart, men ingen svarer 🤬. Vi er mange som lurer på dette spørsmålet... det er kjedelig, frustrerende og irriterende. (Jeg har kjøpt kart digitalt). Vi har gått mange ganger før, og mann og barn vil gjerne ha det inn på sine egne telefoner

    19 april 2022
  • Vibeke Guttormsgaard

    Hvordan får jeg som familiemedlem tilgang på kartet vårt digitalt? Det kan ikke være sånn at bare én i familien kan ha kartet digitalt? Får feilmelding når jeg legger inn koden.

    18 april 2022
  • Morten Strand

    Sier at ukas sykkelpost 2022 er "feilkonfigurert". Er det derfor jeg ikke kan se postene på kart i appen?

    18 april 2022
  • Kim-Yvonne Myrvang

    Jeg har ikke konvolutten, hva gjør jeg da?

    17 april 2022
  • Sissel Johansen

    Post 132 på kart Øvrevoll er revet i stykker.

    17 april 2022
  • Eira Skriung Rystad

    Jeg tok feil av bokstaven O og tallet 0 😃

    17 april 2022
  • Arild Evensen

    Får beskjed at min konvolutt-kode ikke er gyldig??

    16 april 2022
  • Liene Joma

    Det er mulig å åpne karte uten at klokken begynner å tikke. Når du trykker på "start tur" skal du få tilgang til kart også du må trykke en gang til "start" til å klokke begynner å tikke. Så ikke vær redd å trykke på "Start tur" der skulle stå "start å planlege tur" 🤭

    16 april 2022
  • Rune Frustøl

    Finner ingen kode på min konvolutt 🤔

    16 april 2022
  • Vidar Bentzen

    Er det virkelig slik at kartene ikke kan åpnes i appen uten at klokken begynner å tikke? Med andre ord at det ikke er mulig å planlegge turen i appen før man drar ut? Også, jeg forsøkte å bruke appen på nettbrett for å få litt større kart for mine aldrende øyne, men kartet som kom opp var ikke større enn på mobilen. Er det noe jeg kan gjøre for å åpne kartet i hel skjermen?

    16 april 2022
  • Per Aaraas

    Hvordan får man tilgang til kart når man er medlem i familie?

    16 april 2022
  • Joakim Lund Rangel

    Tor Kristiansen: Jeg ser at det finnes 2 profiler som heter Tor Kristiansen. Sjekk at du er logget på med samme bruker/epostadresse på både nett og i app.

    16 april 2022
  • Sissel Johansen

    Vi lurer på hvorfor det ikke er mulig å bruke konvoluttkoden for familiemedlemmer. Dvs hvorfor vi ikke kan registrere postene i den nye appen på hver våre telefoner?

    14 april 2022
  • Grete Eidsæther Olaussen

    Er stolpepostene satt ut i Eiker?

    14 april 2022
  • Tor Kristiansen

    Jeg har betalt 3 ganger for et kart og har fremdeles ikke tilgang til det. Noen som kan rette opp i det???

    14 april 2022
  • Bjørnar Simonsen

    Betalingsfunksjonen fungerte nå. Men, det tok veeeeeldig lang tid!

    14 april 2022
  • Lars Westvang

    Ja, må ha vært midlertidig. Funker nå :-)

    14 april 2022
  • Øystein Kristoffersen

    Kjøp fungerte fint for meg med Vipps nå akkurat. Tok litt tid men gikk i gjennom til slutt.

    14 april 2022
  • Lars Westvang

    Det virker som betalingsfunksjonen ikke fu gerer. Har forsøkt med både Vipps og kort, på både web og i app. Blir hengende på siden det står "Vi verifiserer din betaling"

    14 april 2022
  • Ann Kristin Brekke

    Vi lurer også på hvorfor familiemedlem ikke får tilgang til turene på sin telefon.

    14 april 2022
  • Trond Løvvold

    Er det mulig å få opp kartene digitalt på to telefoner når enn er registrert som familie?

    13 april 2022
  • Mette Erga

    Går det ann og fjerne turer som jeg har lagt til på "mine kart"?

    13 april 2022
  • Vidar Bentzen

    Hvordan får jeg tilgang til kartene i appen? (Jeg har kjøpt konvolutten, men koden er strøket over med sort tusj.)

    12 april 2022
  • Mariell Storerud Rønning

    Profil spørsmål. Ved innlogging klarer hverken min kone eller jeg å logge inn som annet enn profilen til vår datter. Hvorfor?

    12 april 2022
  • Ninni Merete Tornøe Jonsson

    Hei . Du kan fint legge til et barn uten mobil eller e-post. Under familie i meny i appen, kan du enten legge til et familiemedlem med en brukerprofil, eller for familiemedlemmer som ikke har en brukerprofil. gleden for barna er at de får også pong og klipp registrert sammen med foreldre. du huker av dine barn når dere går turen.- barnas navn kommer opp når du velger tur /startertur. håper dette svaret hjalp litt.-).

    11 april 2022
  • Ståle E. Reinsnes

    Kan ikke se at jeg får registrert mine barn (uten egen mobil) når vi går sammen, en litt kjedelig mangel som gjlr en ellers god app nesten ubrukelig for mange som går med barn!

    11 april 2022

Logg inn for å skrive en kommentar.